Wednesday, January 28

hutang kedua langsai

1. Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara paling rawak sama ada tentang
i. fakta,
ii. perangai tak senonoh
iii. hala tuju hidup anda.
2. Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. Sila tanda manusia yang telah menanda anda di peringkat awal.
4. Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

1) nombor satu adalah peringkat awal, fakta YAZRINA YUSOFF penyebab aku terjebak untuk 15 huraian seterusnya.:P

2) tak suka ditunggu dan tak suka menunggu.

3) masa kanakkanak aku sangat gemar kentuckyfriedchicken, sampai makayah belikan aku kemeja kehepsi. aku suka sangat. tapi dah besar, cukup tak gemar dengan ayam goreng.

4) sangat hantu ikan selar kuning goreng, boleh bertambah nasi, kalau cuma berlaukkan itu.

5) juga sangat suka serunding. lagilagi masa raya. sedapnya.

6) rendang tok makciks buat sangat kaw!

7) aku menulis pasal kegilaan aku terhadap makanan tuk beberapa nombor di atas, sebab aku kuat makan sekarang! sangat!:)

8) aku rindu ayah. rindu sangat.

9) sem ini beberapa kali aku menanges saat menerima panggilan dari keluarga. mak menyampaikan rindunya ayah akan aku. ana memanggil setiap kali rindu. ya, aku makin besar, makin rindu bau umah.

10) jiwa makin sensitip. melihat atuk makin uzur, aku sebak. melihat pakcik yang sakit, aku hiba.

11) mengarang tentang perasaan kerana jiwa makin halus.

12) pernah ditahan wad selama 3hari 3malam semasa berusia 8tahun. dan diminta sentiasa bersama 'bantuan' selama 3bulan. namun, berjaya menyingkatkan saat kepada hampir separuh.

13) sewaktu berusia sekitar 5tahun, aku pernah berjalan seorang diri dari uda sehingga kampung muafakat, ditemui sepasang makcikpakcik yang menaiki van, lalu menghantar aku ke taman bakti. (semua nama tempat adalah di sekitar johor bahru.:))

14) mampu mengingat jalan, nombor telepon, lokasi dengan baek, jika mahu.

15) gila membuat segala kek dan cuisine. tapi sangat bercinta untuk memasak laukpauk.

16) benci akan perang! saya cinta aman!:)

Sesiapa yang ada hajat nak buat tag ni silakan. tapi saya mahu sekalian anak ini membuat:

1. norul
2. farah ani

~terima kasih~

2 hugs:

dk said...

perghhh.. benar2 2minggu lagi berupdate...
hebat2....
org yg kuat makan..
mmg akan reti masak biasanye...
n ada taste merasa masakan...
tu yg menarik...

::shylicious:: said...

janji kota dah.
adoi.statement ape tu? merasa pandai, memasak belum lagi. lalala~

.. less is more .. © 2008 | Coded by Randomness | Illustration by Wai | Design by betterinpink!