Monday, December 15

meriuh di lebuh raya

salam malam yang penuh kesaljuan. *hikhikhik. sejuk dingin beku*

akhirakhir ini, sejak tanah runtuh di bukit antarabangsa *oke, tiada kaitan sebenarnya*, aku semacam menemui penyakit kemalasan mahu menulis panjang. uhuk. [alasan!!]

minggu sudah kami *merujuk kepada keluarga yang sangat besar* meriuh di lebuh raya dengan enjin dan melabur wang di sekitar pondok tol, mahupun pengesan touch & go, serta beberapa stesen minyak petrol.

objektif meriuh:
1> membantu pelancaran majlis persandingan dan resepsi cousie di sebelah pihak lelaki.
2> mengeratkan silaturrahim sedaramara yang setahun sekali bertemu di pagi raya.
3> memecahkan telinga && perut! *seyes wo!!*



kami bergerak pagi sabtu, dan berjanji untuk bertemu di r&r air keroh. dua kereta dari johor bahru, 3+1 dari batu pahat. pelan asal nya konvoi dari batu pahat, mahu bertolak pukul 8pagi. maka kami dari johor bahru sepakat, bertolak pukul 7pagi. tapi memang pelan mesti indah kan? hee. sudahnya, kami terpaksa menunggu mereka hampir satu jam. sampai sungai buluh, aktiviti melawat mini zoo, terjah teruja, menziarah nursery berlangsung siang hari. malam, acara BBQ.
*tiada gamba sebab banyak dah kamera yang menjalankan tugas.hu*


gamba 1: dompet yang penuh dan hampirhampir kosong untuk BR!:P
gamba 2: aksi mengelak mulut terus mengepoh. haha



ahad, pagipagi, bermula anakanak kecil, gadisgadis sunti, jejakajejaka sasa, makcikmakcik anggun, dan pakcikpakcik tampan sibuksibuk siapsiap untuk ke majlis di gombak.

gamba 1: bersama adeqadeq pengantin.
gamba 2: bersama 3 dari 4 neneknenek ciliks.:P


disebabkan semua pemandu memang sedia ade magnet kakinya dengan pedal minyak, perjalanan mengambil masa tidak sampai satu jam *mengikut perancangan satu jam lebih* ke rumah bersanggar. ouh! sungguh busan. sampai pukul 12pm, sanding mula 1.30pm. haih!

gamba 1: di rumah bersanggar, masa ini semua kaum adam menunaikan solat zohor.
gamba 2: anak buah yang ke-** [wiey~ sorry auntie tak kire.hee].
mya nurin maisarah
*kot la, tak berapa nak hengat, sebab name panjang. tapi kami panggel sarah je. heh!*

gamba 3: kata pun bosan, harus la ada bukti!:)
gamba 4: moi cousin, anak tuan rumah di sungai buluh.




mengikut perancangan asal, bondabonda mahu menyerang ikea selepas majlis sebelum pulang ke selatan. tapi dibatalkan, jadi perancangan di ganti ke rumah cousin *ayah maisarah*. tak dapat pegi ikea, mommymommy tgok bumbung ikea dari apartment pun jadi la. haha.

gamba 1 && 2: masa ni dalam usaha mendapatkan pas pelawat.
gamba 3 && 4: rombongan cik nor. hehe
gamba 5: menjamah sekadar mengalas perut.
*kata pun lepas ni nak gerak jauh lagi, jadi harus aja makan sampai muntah.haha*

gamba 6 && 7: anakanak kecil yang leka bermain. berebut sana sini. sebab keluasan yang tak berapa nak luas. huhu


sebab mata mak yang makin tidak awas dengan perjalanan malam, maka kami bermalam di bangi malam tu.

gamba 1 && 2 && 3: anakanak buah && auntie!!:)



kenangan 3 hari bersama siblings yang semakin meratarata. haha
adeq 3 tinggal di rumah atas sebab urusan yang tak dapat di tepiskan. :P

gamba 1: adeq 1
gamba 2: adeq 2
gamba 3: adeq 4
gamba 4: adeq 6
gamba 5: adeq 4 && 5


futnot: benarlah kata pepatah, jauh bau harum, dekat bahu tahi! hmmhmm~

::shylicious::



6 hugs:

Mysterious Lady said...

ramainye adik2 kamu!
aku pon haha!

::shylicious:: said...

adakah dengan kata laen nya kamu baru sedar akan hakikat nan satu ni??hee

yaz said...

cantik nye baju u yang!!!! and u in pink? sngt gorgeous!!! Serious!

::shylicious:: said...

thx alots lalink!!!hee.

kembangkembang!

aneh eh nampak i dalam pink? wekwek

btw, sbb i pakai baju putih, ramai pla yg bile nampak i kua dr umah bersanggar, cam 'eh, pengantin ade kat dlm k dr tadi??' && i juz cm smile, sarung kasut, jalan malumalu. blah!!haha.

Mysterious Lady said...

sedar tentang apa?
aku? kamu?
sama aja!
sudah lama tau, tapi baru skg sedar!

::shylicious:: said...

ouh oke. baru paham, sedar ngan tau due entiti berbeza..heehee~

.. less is more .. © 2008 | Coded by Randomness | Illustration by Wai | Design by betterinpink!