Wednesday, December 17

aku cemburu jadi ana.

mungkin bila ana makin membesar dan sedikit muak dengan kartun, aku akan kata, 'aku cemburu jadi **'. masa tu aku akan ganti dengan nama kanakkanak laen.

beberapa hari yang lalu, aku terbaca satu artikel dalam sebuah suratkhabar tempatan yang mencoret seorang guru telah menyebabkan lebih 20 orang muridnya menangis, semata memberitahu kewujudan santa claus adalah tidak benar, dan setiap kali hari natal tiba, hadiah yang mereka dapat sebenarnya dari pemberian ibubapa kanakkanak itu sendiri.

setiap kali menemani anak buah melihat cerita kartun doraemon, mereka seperti sangat mengagumi pintu ajaib sang musang. yela, doraemon akan membawa nobita akan membawa sizuka dan kadangkala membawa sinyu dan giant kemana mahu hati mereka dengan bebasnya. senang. tidak seperti dalam realiti, kita buka pintu bilik tidur, tidak mungkin disebalik pintu adalah dewan perhimpunan sekolah.

tapi sekarang, walau umur aku sudah menginjak ke angka yang membolehkan aku memegang beberapa 'kad hutang', disebabkan sakit yangtak tertanggung sekarang, ingin sekali aku dapatkan pintu doraemon. minta sang musang membawa aku ke negara yang satu itu. walau aku tahu itu tidak mungkin!

aku benci akan kilometer yang membesar antara kami!
aku chenta hobi baru aku dengan peti!
aku hanya manusia normal seperti kalian!


::shylicious::

0 hugs:

.. less is more .. © 2008 | Coded by Randomness | Illustration by Wai | Design by betterinpink!